Balıkesir’in zenginliklerini başta Türkiye olmak üzere tüm dünyaya tanıtmak isteyen “Balıkesir Marka Şehir Projesi” ilk yılında iki ödüle birden layık görüldü.

Reklam ve pazarlama sektörünün en prestijli ödülleri sahiplerini buldu. Balıkesir Marka Şehir Projesi 16. Felis Ödülleri’nden 2 farklı kategoride ödüle layık görüldü.

Balıkesir Valiliği, Balıkesir Büyükşehir Belediyesi, Balıkesir Ticaret Odası, Balıkesir Sanayi Odası, Balıkesir Ticaret Borsası ve Güney Marmara Kalkınma Ajansı’nın 2020 yılından beri birlikte yürüttüğü Balıkesir Marka Şehir Projesi, Felis Ödülleri’nde kamu ilişkileri yönetimi ve ülke, şehir, bölge iletişimi kategorilerinde ödül aldı.

Doğası, kültürü, kıyı ve alternatif turizm olanakları, farklı etnik kökenlerden gelen lezzetleri, ulusal ve Avrupa Birliği tescilli coğrafi işaretli ürünleri ile birçok fırsatı içinde barındıran Balıkesir, şehrin cazip imkânlarının bir strateji altında tanıtılması için kamu ve STK işbirliği ile güçlerini birleştirdi. Projenin başlamasının üzerinden henüz 1 yılı geçmiş olmasına rağmen atılan doğru adımlar sonuçlarını somut biçimde göstermeye başladı. Proje, aldığı ödülle de başarısını ispatlamış oldu.

İlk etap çalışmalarında proje için tasarlanmış logo ve Hayat Dolu Balıkesir sloganıyla yerel ve ulusal çapta farklı tanıtım çalışmaları yürüttü. Influencerlar gastronomiden kültüre, kıyı turizminden alternatif turizme kadar farklı alanlarda şehrin tanıtımına katkı sağladı.

Sürdürülebilirlik esasına dayanarak başlatılan proje hız kesmeden devam ediyor. Sağlam temeller üzerine oturtulan proje ile Balıkesir, Marka Şehir olmanın tüm gerekliliklerini sağlayarak Türkiye’ninörnek destinasyonu olmaya hazırlanıyor.