Balıkesir’e yeni atanan İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tatlı, ilk röportajını Demokrat Gazetesine verdi. Eğitim şehri olarak gördüğü Balıkesir’de görev yapmaktan dolayı son derece gururlu olduğunu belirten Tatlı; BİGEP’in de katkılarıyla Balıkesir’deki her bir öğrencinin kendi potansiyelini daha yukarıya çıkarabilmesi için eğitimciler olarak canla, başla çalışacaklarını söyledi.

Kısa süre önce Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğüne atanan Ali Tatlı, ayağının tozuyla ilk röportajını Demokrat Gazetesine verdi. Sıcak tavrı ve samimi cevapları ile Balıkesir eğitim alanına önemli katkılar sunmasını beklediğimiz Tatlı’ya Demokrat Gazetesi ailesi olarak bizde yeni görevinde başarılar diler, elde edeceği her başarının Balıkesir çocuklarının geleceğine ışık olacağını herkese bir kez daha hatırlatmak isteriz.

 

- Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tatlı’yı biraz tanıyabilir miyiz?

- “Ben Ali Tatlı 1971 doğumluyum, Bursa Uludağ Üniversitesi eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği mezunuyum 1994 yılında atandım öğretmen olarak sırası ile Bingöl, Muş, Diyarbakır, Malatya görev yaptım şimdi de Balıkesir’de görev yapıyorum. Bingöl’de öğretmenlik yaptım Diyarbakır’da ilçe milli eğitim müdürlüğü Muş ve Malatya’da il milli eğitim müdürlüğü yaptım.

Evliyim üç çocuğum var ikisi öğrenci buradaki öğrencilerimiz gibi lise öğrencisi bir kızım da üniversiteyi bitirdi adliyede staj yapıyor. Kendisi  hukuk fakültesi mezunu.

 

- Öğretmen olmayı kendiniz mi istediniz?

- “Ben öğretmen lisesi mezunuyum. Öğretmen lisesindeki öğretmenler ve öğrenciler genelde bizim öğretmenlik meslek dersleri dediğimiz dersleri alırlar.  Her öğretmen lisesinde okuyan öğrenci öncelikle kendisini öğretmen olarak görür. Öğretmen olma yolunda atılmış ilk adım olarak değerlendirir, bende öğretmen lisesine girdiğim günden itibaren öğretmen olmaya karar vermiştim. Sonrasında da tabi üniversite de eğitim fakültesini kazanıp öğretmen oldum. Ama ilk öğretmen olma fikri öğretmen lisesine gitmekle başladı.”

 

- Bir öğretmen yada yöneticinin amacı nedir?

- Milli eğitim sisteminin genel amacı dediğimiz üç tane amacı var. İyi bir insan olarak çocuklarımızı yetiştirmek, iyi bir vatandaş olarak çocuklarımızı yetiştirmek ve iyi bir meslek sahibi olarak çocuklarımızı yetiştirmek.

Bunlar her öğretmenin ve milli eğitim de çalışan her kademedeki yöneticinin amacı ve görevleridir. Zaten bizim birinci ve öncelikli amacımız bu amaçları gerçekleştirmeye dönüktür. Dolayısı ile olmazsa olmazımız bütün çocuklarımızı ruh ve bedenen sağlıklı kendine güvenen ülkenin geleceğini Atatürk’ün çizmiş olduğu muhasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkaracak bireyler yetiştirmektir, bizim hedefimiz budur. Tabi her okul için amaçlar farklıdır onlar her öğretim kademesinde bizim amaçlarımızdan farklılık gösterecektir.”

 

- Balıkesir’e İl Milli Eğitim Müdürü olarak atandınız. Bu şehirle ilgili ne düşünüyorsunuz?

-“Balıkesir’imiz bizim gözde şehirlerimizdendir. Balıkesir’de Balıkesirli gençlerimize, çocuklarımıza hizmet etmek bize onur verir. Her bir öğretmenimiz bu güzel ilimizde çocuklarımıza hizmet etmekten mutluluk ve onur duyuyor. Bizim içinde Balıkesir’de Balıkesir gençlerimize Balıkesir’in çocuklarına bu ülkenin çocuklarına hizmet etmek onur vericidir.

Her ilin kendine göre avantajı ve dezavantajları vardır. Bir defa Balıkesir eğitim şehridir. Bu ciddi bir avantajdır, Balıkesir’de güçlü bir potansiyelimiz var bu bizim için ciddi bir avantajdır. Balıkesir halkına karşı olumlu yaklaşım milli eğitim camiası için olumlu ve önemli bir fırsattır. Tabi bu en önemlisi bunun, gençlerimiz için de önemli bir fırsattır bireylerin çocuklarını okutma arzusu bunun için gayret sarf etme arzusu hem çocuklarımız için iyi bir fırsat olarak görünmelidir. Bizim milli eğitim camiası için de önemli bir fırsattır. Çocuklarımızı yetiştirirken ailelerimizin bu desteği bizim için en önemli fırsattır. Olumsuzluklarımız var mıdır dezavantajlarımız  var mıdır her ilde olduğu gibi burada da böyle genel bir dezavantaj veya olumsuz bir olay söz konusu değildir.

Her okul her öğrenci her ilçenin kendi içerisinde farklı sorunları vardır. Her öğrencimiz bir bireydir. Her öğrencinin sorunu kendi ölçeğindedir ve kendisi ile alakalı dolayısı ile genel bir temel sorunumuz budur deyip ortaya koymamız çok doğru değildir. Ama her çocuğumuzun kendi potansiyelinin daha yukarıya çıkarması için okullardaki öğretmenlerimiz ve çalışanlarımız can ve baş ile çalışıyor.”

 

 

- Balıkesir Valisi Hasan Şıldak, himayesinde devam eden BİGEP Projesi için neler söyleyebilirsiniz?

- “Tatbikî BİGEB bizim ve Balıkesir için hazırlanmış bir proje ayrıca çok önemli bir proje, Balıkesir için önem taşıyan bir proje. Çünkü bir başarı izliyoruz ve değerlendiriyoruz, bütün çocuklarımızın az önce de dediğim gibi her çocuk farklıdır. Potansiyeli de farklıdır bu potansiyeli yukarı doğru taşımak bizim işimizdir ve öğretmenlerimizin işidir. Okullarımızın işidir, bir bireyin dediğim gibi Türk milli eğitim sisteminin genel amaçları var. İyi vatandaş, iyi birey ve iyi meslek sahibi yetiştirmek, bu amaçları gerçekleştirirken bir senkronizasyon gerekiyor.

Okul, öğrenci, veli, idare, okulun dışındaki diğer bileşenler mesela okula destek verecek olan diğer bileşenler. Bütün bunları organize edebilmek bütün bunları çocuğun geleceğine dönük amaçları gerçekleştirmek için kullanmak bir çalışmayı ve organizasyonu gerektiriyor. İşte BİGEB bize bunu sağlıyor.

Bir bütün olarak herkesin amacının eğitim olduğunu ve bu konuda öğretmenin okul yöneticilerinin, velimizin öğrencilerimizi motive ediyor ödüllendirildiği bir sistem bir proje bu proje her bir bireyin sarf ettiği enerjiyi toplayarak bir sinerji oluşturmak ve bu sahaya, okula dolayısı ile çocuğumuzun başlamasına katkı sağlayacak hale getirmek.

BİGEB’i biraz böyle değerlendirmek lazım BİGEB ile birlikte herkese bir hareketlilik kazandırıyor, BİGEB ile beraber herkes bir şey daha yapayım düşüncesi ile hareket edecek inşallah öğrenci ben bir tane daha proje yapayım ben bir tane işletmede biraz daha gayret sarf edeyim mesleki teknik Anadolu liseleri açısından ben bir kitap daha fazla kitap okuyayım bir saat daha fazla ders çalışayım öğretmen ben biraz daha öğrenciler ile ilgileneyim öğrencinin şu konudaki eksiğini de gidermeye çalışayım okul yöneticimiz öğretmenimize şu imkanları sağlıyayım çocuğa daha iyi hizmet etsin sınıftaki şu eksikliği gidereyim il ilçe yöneticilerimiz de okullarımızın ve sınıflarımızın şu ihtiyaçlarını karşılayalım ki çocuğumuzun hem akademik hem sosyal hem sanatsal hem sportif anlamda kendisini geliştirmesine imkan tanıyayım diye gayret sarf ederiz ve zincirleme bir etki eder etki edilen şey ne öğrencinin gelişimine hem akademik hem sosyal gelişimini daha fazla katkı sunacaktır bu zincirleme etki BİGEB’in asıl amacı bu bir hareket getirme bir dinamizm getirir ama bu hareketlilik bu dinamizm ’in temel gayesi çocuğumuzun, öğrencimizin hem akademik hem sosyal gelişimini daha da ileriye götürmek çocuğun kendi potansiyelinin daha fazla kullanmasına yardımcı olmaktır bizim için en önemlisi milli eğitimin amacının en önemlisi ilimizin Valisinin eğitimi birinci gündem haline getirmesi buda hem okullarımız hem öğrencilerimiz hem de öğretmen ve yöneticilerimiz için iyi bir fırsattır.”

 

-Koronavirüs ile mücadele sürüyor. Pandemi süreci ile ilgili neler söylemek istersiniz?

- “Birinci önceliğimiz bizim çocuklarımızın sağlığı en önemli önceliğimiz bütün toplumun en önemli önceliği toplum sağlığıdır. Bizler de öncelikle çocuklarımızın sağlığı ve güvenliğini ön plana alıyoruz.

Çocuklarımızın şuan da okuduğu okullar da şuandaki pandemi süreci ile birlikte eğitim öğretimin başladığı okullarımızdaki çocuklarımızın hem sağlık bakanlığımızın belirlemiş olduğu rehberler doğrultusunda hareket kabiliyetini ona göre belirliyoruz. Bizim için en önemli olan olay çocuğun geleceğidir sağlıklı bir gelecek çocuğumuzun sağlığını korurken aynı zamanda çocuğumuzun eğitim hayatını devam ettirebilmesi çok önemlidir, onun için okullarımız açıktır. Okullarımız da eğitim ve öğretim süreci salgın ile ilgili tedbirler alarak devam ediyor.

Salgın devam ediyor, salgın ile ilgili tedbirleri alıyoruz okullarımız da eğitim öğretim süreçlerimizi devam ettiriyoruz, çünkü çocuklarımızı ve gençlerimizin eğitimleri bizim için önemlidir. Sağlıklı bir gelecek için sağlıklı ve eğitimli bireyler şarttır eğitim bizlerin olmazsa olmazımızdır.

Okullarımız da zaman zaman sınıflarımız karantinaya alınabiliyor, kapalı okulumuz yok. Karantinadaki sınıf sayımız yönetilebilir düzeyde. Bir sınıfımız kapanırken üç ve dört sınıfımız karantina dönemini tamamen tamamlamış ve eğitim alanlarına devam ediyorlar. Pandemi sürecinde kapanan sınıflarımıza uzaktan eğitim yolu ile yine interaktif eğitimlerimiz devam ediyor. Çocuklar interaktif olarak öğretmenlerimiz sınıflarda ders anlatıyor çocuklarımız da dinliyor. Şuan için eğitim ve öğretimin aksatılmasını sağlayacak yoğunlukta bir vaka yoğunluğumuz yok. Yönetilebilir düzeyde ve çocuklarda okullarına devam ediyorlar.

Velilerimizden, öğrencilerimizden okul çalışanlarımızdan isteğimiz bir yönetim olarak özellikle sağlık bakanlığının belirlemiş olduğu rehberler doğrultusunda hareket etmemiz maske, mesafe ve temizlik kurallarına harfiyen uymamız ve bütün herkesi belirenmiş olan yaş gruplarının hepsini aşı olmaya davet ediyoruz.

Yaşı gelmiş çocuklarımızı, öğretmenlerimizi, eğitim çalışanlarımızı, velilerimizi daha sağlıklı bir gelecek için okullarımızın sürekli açık olmaları için halkımızı aşıya davet ediyoruz. Birinci talebimiz bu.

İkinci talebimiz çocuklarımızdan isteğimiz bir buçuk yıl gibi bir süre üç dönem salgın nedeni ile okullar kapalı oldu. Uzaktan eğitim yöntemi ile bizler eğitim ve öğretim süreçlerini yürüttük. Çocuklarımızda evlerinde internetten uzaktan eğitim yolu ile eğitim aldılar, ama bu sürecin kendi içinde sorun ve sıkıntıları vardı. Tam öğrenme gerçekleşmemiş konular var, bunların telafisi için okulların açık olması çok önemli. Buradaki çocuklarımızın gençlerimizin önceki yıldaki kayıplarını da telafi etmeleri için çok ama çok çalışmaları gerekiyor. Eksiklerini telafi etmenin en önemli yollarından bir tanesi öğretmenlerine soru sormalardır. Sürekli eksik olduklarını düşündükleri konular ile alakalı öğretmenlerinden gerekli desteği almaları gerekiyor.

Öğretmenlerimiz hazırlar çocuklarımızı bekliyorlar, mutlaka sorularını götürsünler mutlaka eksik öğrendiklerini bildikleri konuları öğretmenlerine sorsunlar onlar ile birlikte tamamlasınlar ve çok çalışsınlar. Velilerimizden de isteğimiz çocuklarımızın bu süreçte yanında olmaları ve onlara destek olmaları. Onları uygun ders çalışma ortamlarına hazırlamaları, onların evde ders çalışmaları için cesaretlendirmeleri gerekiyor. Sadece ders çalışma değil, iyi okumayan iyi anlamaz okuyan okuduğunu anlayan anladığını yorumlayan bireyler okulda da başarılı olur, hayatta da başarılı olur. Onun için çocuklarımızdan bir isteğimizde bol bol okumaları bol bol kitap okumaları düzenli okumaları her gün belli bir süre mutlaka kitap okumaya ayırmak lazım. Bütün çocuklarımızdan bunu istiyoruz, çünkü okuduğu anlayan anladığını yorumlayabilen bireyler eğitim hayatı boyunca ayrıca hayatın her alanında mutlaka başarılı olacaklardır. Çocuklarımızdan tek isteğimiz budur, tabi ki birinci isteğimiz çocuklarımızdan eksiklerini tamamlayıp bir üst öğrenime hazırlıklarını sağlam ve düzenli bir şekilde yapmalarıdır.” diye açıkladı.